وکیل حقوقی ملکی خوب در تهران 09124970000

وکیل ملکی خوب در تهران وکیل متخصص دعاوی ملکی وکیل مشاوره حقوقی ملکی وکیل مشاوره حقوقی ملکی

دیگر نیازی به کتبی کردن درخواست تامین دلیل نیست

درخواست تأمین دلیل در صلاحیت شورای حل اختلافی است که دلایل و امارات مورد درخواست در حوزه آن واقع است، مگر در نقاطی که شورای حل اختلاف تشکیل نشده باشد که در این صورت باید به دادگاه مزبور داده شود. تأمین در لغت به معنای ایمن کردن و حفظ کردن آمده و دلیل نیز عبارت از امری است که اصحاب دعوا برای اثبات یا دفاع از دعوا به آن استناد می کنند. در اصطلاح حقوقی نیز تأمین دلیل به معنای محافظت از دلایل موجود برای امکان استفاده از آن در آینده است.

آردینی اوخو
یکشنبه 21 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,

مراحل تبدیل سند منگوله دار

مراحل تبدیل سند های ملکی منگوله دار به سند های تک برگی

در حال حاضر زمین و ملک، از باارزش‌ترین دارایی‌های هر فردی به شمار می‌رود و سند مالکیت آن ملک یا زمین به‌عنوان معتبرترین مدرک هویتی آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

آردینی اوخو
یکشنبه 21 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,

دیگر برای انحصار وراثت نیازی به رفتن به اداره دارایی نیست

وکیل دعوای ملکی

حذف ماده ۳۱ قانون مالیاتهای مستقیم و عدم نیاز به ارائه گواهی مالیاتی برای صدور انحصار وراثت با توجه به اجرای اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم (بموجب بند ۲ ماده واحده قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۹۴/۴/۳۱) جهت صدور گواهی انحصار وراثت نیازی به مراجعه به ادارات امور مالیاتی و اخذ گواهی متضمن رونوشت مصدق ریز ماترک (فرم ۱۸) نمی باشد

 

آردینی اوخو
یکشنبه 21 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,

آیا نمای خارجی ساختمان جز مشاعات است؟

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری با رد شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ابطال بند ح ماده چهار آیین‌نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها، مشاع بودن نمای خارجی ساختمان‌ها را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، هیئت وزیران در بند «ح» ماده چهار آئین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان‌ها، نمای خارجی ساختمان‌ها را جزو قسمت‌‌های مشترک مذکور در ماده دو قانون یاد شده، ذکر کرده است.


آردینی اوخو
یکشنبه 21 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,

مراحل صادر کردن سند مالکیت به نام وراث

کیل دعوای ملکی

متصدی دفتر املاک پس از بررسی سوابق و احراز انحصار وراثت و سمت ورثه نسبت به مورث، خلاصه مفاد و شماره گواهی نامه حصر وراثت را در ستون ملاحظات ثبت دفتر املاک مربوطه قید و در زیر ثبت اولیه ملک به نام وراث نسبت به سهام آنها برطبق ماده ۱۰۵ آیین نامه قانون ثبت، ثبت می کند.

آن گاه برطبق ماده ۱۲۱ آیین نامه قانون ثبت برای هر یک از ورثه یک پیش نویس سند مالکیت تهیه کرده و حدود کلی ملک را در یکی از آنها قید و در بقیه به پیش نویس مزبور اشاره می کند و به همین ترتیب در دفتر املاک ثبت و در زیر هر سهم، به ثبت و صفحه حدود کلی که در آن نوشته شده است، اشاره می کند و پس از گواهی دفتر بازداشتی، پرونده را جهت امضا نزد مسئول مربوطه ارسال می کند.

آردینی اوخو
یکشنبه 21 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,