خلع ید:

چنانچه شخصی ملک شمارا بدون اذن و اجازه تصرف و شما دارای سند رسمی مالکیت باشید می توانید در دادگاه حقوقی با طرح دادخواست خلع ید, آن شخص متصرف را خلع ید و ملک را به خود باز گردانید.

تخلیه:

این دعاوی بین موجر و مستاجر اعم از تجاری و مسکونی مطرح و در بیشتر موارد تخلیه به جهت انقضای مدت اجاره می باشد و در بعضی موارد به جهت تخلف از شرط مندرج در قرارداد هم مطرح میباشد.

سرقفلی:

در واقع وجه و پولی است که مستاجر برای مالکیت منافع یک ملک تجاری به موجر یا مالک پرداخت میکند و برای استفاده از منافع آن با موجر قرارداد منعقد می کند.

کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری چگونه است؟

پاسح وکیل ملکی:این کمیسیون به پرونده های ساختمانی بدون پروانه یا خلاف پروانه رسیدگی می کند و اعضای تشکیل دهنده آن ,نمایندگان وزارت کشور,دادگستری,نماینده شورای اسلامی شهر و نماینده شهرداری می باشد.
طرفین(شهرداری یا مالک) میتوانند نسبت به رای کمیسیون اعتراض کنند و مرجع رسیدگی غیر از اعضای فوق می باشند و رای این کمیسیون قطعی است و مرجع رسیدگی به ارای قطعی کمیسیون ماده۱۰۰شهرداری,دیوان عدالت اداری می باشد.

توضیح کمیسیون ماده۱۲قانون زمین شهری توسظ وکیل:

تشخیص عمران و احیا تمیز بایر از موات به عهده وزارت مسکن و شهرسازی است که اعضای آن مرکب از نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی می باشد که رای آن قطعی و مرجع صالح دادگاه محل وقوع زمین است و مهلت آن از تاریخ اعلام رای ۳ماه تعیین شده است.


یکشنبه 28 دی 1399
بؤلوملر : مشاور حقوقی,